Kto jest zobowiązany złożyć deklarację?
Do złożenia deklaracji DGO-4 zobowiązani są właściciele:
- nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe,
- innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku;
Co, jak, kiedy i gdzie? - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
Do kiedy należy złożyć deklarację DGO-4 ?
Pierwszą deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia uzyskania statusu właściciela nieruchomości.
Gdzie złożyć i w jakiej formie?
w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej:
- Plac Ratuszowy 6, Biuro Obsługi Interesanta, parter, stanowisko nr 2
- Plac Ratuszowy 5, Wydział Gospodarki Odpadami, IV piętro, pok. 405
w godzinach pracy Urzędu, deklarację można złożyć w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
Gdzie można znaleźć formularz, informację o stawkach i jak wypełnić?
Wzór deklaracji DGO-4 wraz z objaśnieniami o sposobie jej wypełnienia (znajdującymi się na końcu formularza) znajduje się w zakładce OPŁATY I FORMALNOŚCI.
Papierową wersję można otrzymać w Urzędzie Miejskim, w punktach wskazanych wyżej.
Od kiedy płacić, jak i w jakich terminach?
Opłata ma charakter roczny ryczałtowy i jest płatna w czterech, określonych w deklaracji ratach:
I rata - do 15 marca,
II rata - do 15 maja,
III rata - do 15 września,
IV rata - do 15 listopada.
Indywidualne numery kont do wpłat zostaną wysłane na adres korespondencyjny wskazany w złożonej deklaracji.
Ile płacić?
Ustala się ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajduje się domek letniskowy lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjnowypoczynkowe w wysokości 165,00 zł za rok.
Właściciele nieruchomości, którzy nie wypełniają obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, obciążani są dwukrotnością ustatalonej opłaty, tj. 330,00 zł za rok.
Podstawa prawna:
Akty prawa miejscowego w tym zakresie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym województwa śląskiego i po wejściu w życie jego zapisy obowiązują wszystkich właścicieli tego typu nieruchomości.
Szczegółowy zakres usług w zamian za opłatę - tekst uchwały
Więcej pytań?
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o przesłanie pytań w formie pisemnej lub w formie elektronicznej na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..