W celu wsparcia potrzeb Mieszkańców w zakresie gospodarki odpadami zielonymi, Miasto Bielsko-Biała już trzeci rok użycza bezpłatnie kompostowniki - narzędzie do skutecznego, ekonomicznego i co najważniejsze, najbardziej ekologicznego sposobu zagospodarowania odpadów zielonych z przydomowych ogrodów. Program spotkał się z dużym zainteresowaniem Mieszkańców. Dotąd wydano Mieszkańcom Bielska-Białej ponad 2,5 tysiąca sztuk kompostowników. 

Wszystkich chętnych zapraszamy do złożenia wniosku o użyczenia kompostownika. Do rozdania w tym roku zostało jeszcze tylko kilkanaście sztuk. 

Zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków:

Aby skorzystać z Programu, należy zgłosić się do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej do Biura ds. Gospodarki Odpadami, Plac Ratuszowy 5, pok. 401gdzie będzie można wypełnić na miejscu i złożyć wniosek o użyczenie kompostownika.
Wzór wniosku będzie również można pobrać ze strony internetowej www.czystemiasto.bielsko-biala.pl

Wnioski będą przyjmowane w trybie ciągłym do wyczerpania liczby kompostowników.
Decyduje kolejność zgłoszeń prawidłowo wypełnionych wniosków.

Po weryfikacji wniosków wnioskujący zostaną poinformowani telefonicznie o czasie i miejscu podpisania umowy użyczenia kompostownika.

Wniosek o użyczenie kompostownika do pobrania (wersja spełniająca wymogi RODO) wersja pdf »

Kompostowniki użyczane będą nieodpłatnie na trzy lata, po tym okresie przejdą na własność użytkownika.

W związku z wejściem w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE L z dnia 4 maja 2016 r.) od dnia 25 maja 2018 r. obowiązują nowe formularze wniosków o użyczenie kompostownika.

Wniosek o użyczenie kompostownika wersja pdf »

Uprzejmie informujemy, że w związku z nadchodzącymi z dniem 1 lipca zmianami zasad segregacji odpadów, Wykonawca usługi odbioru odpadów - SUEZ Bielsko-Biała S.A., rozpoczął dostarczanie pojemników i dostosowywanie dotychczasowych pojemników do gromadzenia nowych frakcji odpadów.  Ma to miejsce podczas odbioru odpadów MOKRYCH, dlatego prosimy o wystawianie pojemników przed poseseję w terminie odbioru, nawet jeśli nie ma w nich odpadów.

 

Zasady zmiany pojemników:
Na posesje dostarczane są dodatkowe pojemniki 120L na odpady BIO.
Równocześnie na pojemnikach MOKRE 120L zostają przeklejone etykiety o nazwie POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGOWANIU. Jeżeli mieszkańcy posiadają pojemnik 240L na odpady MOKRE, wówczas zostają one wymienione na pojemnik o pojemności 120l.

Segregacja w okresie przejściowym (nie później niż do 30 czerwca 2018 r.) :
Odpady MOKRE (gromadzone według dotychczasowych zasad) wrzucamy do pojemnika na POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGOWANIU, a jeżeli odpadów MOKRE jest więcej ponad stan pojemnika (dotyczy mieszkańców, którym dokonano zmiany na pojemnik o mniejszej pojemności) nadwyżkę wrzucamy do pojemnika na BIO - w okresie od podstawienia pojemnika na BIO do ostatniego terminu odbioru w czerwcu.
Od 1 lipca segregujemy według nowych zasad. Nowe zasady segregacji -  przejdź tutaj

O zmianach w pojemnikach i workach na inne frakcje (PAPIER, SZKŁO, METALE i TWORZYWA SZTUCZNE) oraz sposobie gromadzenia w okresie przejściowym zamieścimy informację wkrótce.

 

Prezydent Miasta Bielska-Białej zarządzeniem nr ON.0050.3063.2018.GO z dnia 5 kwietnia 2018 r. postanawia przeprowadzić konsultacje społeczne dotyczące projektów uchwał Rady Miejskiej
w Bielsku-Białej w sprawie:

1. zmiany uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bielska-Białej,zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
2. w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
3. określenia rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez miasto Bielsko-Biała w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, sposobu ich świadczenia oraz wysokości cen za te usługi.

Konsultacje prowadzone są na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz uchwały nr V/60/2007 z dnia 20 lutego 2007 r. Rady Miejskiej w Bielsku-Białej w sprawie określenia trybu i zasad prowadzenia konsultacji z mieszkańcami Miasta Bielska-Białej oraz na podstawie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały nr LIX/1371/2010 Rady Miejskiej w Bielsku - Białej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie sposobu konsultowania z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.  Akcja informacyjna o konsultacjach zostanie przeprowadzona w okresie od 16 kwietnia 2018 r. do 22 kwietnia 2018 r. przez ogłoszenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, rozplakatowanie na terenie objętym konsultacjami, w Magazynie Samorządowym „W Bielsku-Białej”, a także na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej.

Konsultacje zostaną przeprowadzone w okresie od 23 kwietnia 2018 r. do 28 kwietnia 2018 r.

W dniach od 3 kwietnia do 5 czerwca 2018 r. na zlecenie Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, firma SKY RECYCLING SYSTEM Sp. z o.o. przeprowadzać będzie zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Na terenie naszego miasta odbędą się 32 zbiórki w wyznaczonych miejscach. W miejscu zbiórki zostanie podstawiony specjalny samochód, w którym pracownicy firmy SKY RECYCLING SYSTEM Sp. z o.o. w podanych godzinach będą przyjmowali elektrośmieci.

Harmonogram zbiórek »

 

 

Przypominamy, że właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu.
Jednocześnie w przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Nieumieszczenie tabliczki na nieruchomości podlega zgodnie z art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń – karze grzywny lub nagany.

Z uwagi na zmianę zasad segregacji odpadów komunalnych od 1 lipca 2018 r., właściciele nieruchomości niezamieszkałych (np.: biuro, hurtownia, zakład handlowy, usługowy, produkcyjny, targowisko, lokal gastronomiczny, gabinet lekarski, przychodnia, hotel lub inna placówka noclegowa, przedszkole, szkoła lub inna placówka oświatowa, urząd, instytucja, szpital, obiekt sportowy, cmentarz, dom w budowie), zobowiązani są do złożenia nowych deklaracji DGO-2 (na nowym wzorze) w terminie:

  1. do dnia 16 marca 2018 r. - dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się cyfrą albo literą od „A” do „Ł”,
  2. do dnia 30 marca 2018 r. - dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się literą od „M” do „Ż”.

W związku z wprowadzeniem w całym kraju nowych zasad segregacji odpadów komunalnych u źródła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19)., od dnia 1 lipca 2018 r. w Bielsku-Białej obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałych.

UWAGA!

  1. W związku ze zmianą systemu segregacji odpadów obowiązującą od 1 lipca 2018 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do złożenia deklaracji na nowym wzorze (DGO-2) w następujących terminach:
    • do dnia 16 marca 2018 r.- dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się cyfrą albo literą od „A” do „Ł”,
    • do dnia 30 marca 2018 r.- dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się literą od „ M” do „Ż”.
  2. Natomiast deklaracje obowiązujące do 30 czerwca 2018 r.(system SUCHE-MOKRE) właściciele nieruchomości niezamieszkałych składają na dotychczasowych wzorach (DGO-2) w przypadku zaistnienia zmiany.

 

UWAGA!

Od 1 lutego 2018 r. zmianie ulegają stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych.

Tabela opłat (PDF) »