Od 1 września 2024 r. zmianie ulegają stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla:

  1. nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości „mieszanych” (czyli takich, które oprócz celów mieszkalnych wykorzystywane są również w inny sposób np. prowadzona jest działalność gospodarcza) – w części dotyczącej gospodarstw domowych

 

  1. nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne

 

W związku z powyższym właścicielom nieruchomości zostaną doręczone stosowne zawiadomienia - za pośrednictwem kurierów Urzędu Miejskiego albo poczty.

Zawiadomień nie otrzymają:

- właściciele nieruchomości, wobec których prowadzone było postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zakończone wydaniem decyzji
na podstawie art. 6o ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach
– zgodnie z przepisami prawa, właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji uwzględniającej zmianę stawek opłaty,

- właściciele nieruchomości, którzy złożą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze skutkiem obowiązywania od 1 września 2024 r.

 

 

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującym prawem opłatę należy wpłacać bez wezwania w niżej wymienionych terminach:

 

Właściciele nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej, składający deklaracje DGO-3 oraz właściciele nieruchomości „mieszanych” w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej, składający deklaracje DGO-5 - uiszczają opłatę co dwa miesiące w następujących terminach:

  • za styczeń, luty - do 20 marca,
  • za marzec, kwiecień - do 20 maja,
  • za maj, czerwiec - do 20 lipca,
  • za lipiec, sierpień - do 20 września,
  • za wrzesień, październik - do 20 listopada – zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za listopad, grudzień - do 20 stycznia następnego roku – zgodnie z nową stawką opłaty.

 

Właściciele nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielolokalowej, składający deklaracje DGO-1 oraz właściciele nieruchomości niezamieszkałych, składający deklaracje DGO-2  - uiszczają opłatę co miesiąc, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który należna jest opłata, tj.:     

      • za styczeń – do 20 lutego,
      • za luty - do 20 marca,
      • za marzec – do 20 kwietnia,
      • za kwiecień – do 20 maja,
      • za maj – do 20 czerwca,
      • za czerwiec – do 20 lipca,
      • za lipiec – do 20 sierpnia,
      • za sierpień – do 20 września,
     
za wrzesień – do 20 października - zgodnie z nową stawką opłaty,
     
za październik – do 20 listopada - zgodnie z nową stawką opłaty,
     
za listopad – do 20 grudnia - zgodnie z nową stawką opłaty,
     
za grudzień – do 20 stycznia następnego roku - zgodnie z nową stawką opłaty.