Uprzejmie informujemy, że w związku z nadchodzącymi z dniem 1 lipca zmianami zasad segregacji odpadów, Wykonawca usługi odbioru odpadów - SUEZ Bielsko-Biała S.A., rozpoczął dostarczanie pojemników i dostosowywanie dotychczasowych pojemników do gromadzenia nowych frakcji odpadów.  Ma to miejsce podczas odbioru odpadów MOKRYCH, dlatego prosimy o wystawianie pojemników przed poseseję w terminie odbioru, nawet jeśli nie ma w nich odpadów.

 

Zasady zmiany pojemników:
Na posesje dostarczane są dodatkowe pojemniki 120L na odpady BIO.
Równocześnie na pojemnikach MOKRE 120L zostają przeklejone etykiety o nazwie POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGOWANIU. Jeżeli mieszkańcy posiadają pojemnik 240L na odpady MOKRE, wówczas zostają one wymienione na pojemnik o pojemności 120l.

Segregacja w okresie przejściowym (nie później niż do 30 czerwca 2018 r.) :
Odpady MOKRE (gromadzone według dotychczasowych zasad) wrzucamy do pojemnika na POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGOWANIU, a jeżeli odpadów MOKRE jest więcej ponad stan pojemnika (dotyczy mieszkańców, którym dokonano zmiany na pojemnik o mniejszej pojemności) nadwyżkę wrzucamy do pojemnika na BIO - w okresie od podstawienia pojemnika na BIO do ostatniego terminu odbioru w czerwcu.
Od 1 lipca segregujemy według nowych zasad. Nowe zasady segregacji -  przejdź tutaj

O zmianach w pojemnikach i workach na inne frakcje (PAPIER, SZKŁO, METALE i TWORZYWA SZTUCZNE) oraz sposobie gromadzenia w okresie przejściowym zamieścimy informację wkrótce.

 

Prezydent Miasta Bielska-Białej zarządzeniem nr ON.0050.3063.2018.GO z dnia 5 kwietnia 2018 r. postanawia przeprowadzić konsultacje społeczne dotyczące projektów uchwał Rady Miejskiej
w Bielsku-Białej w sprawie:

1. zmiany uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bielska-Białej,zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
2. w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
3. określenia rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez miasto Bielsko-Biała w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, sposobu ich świadczenia oraz wysokości cen za te usługi.

Konsultacje prowadzone są na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz uchwały nr V/60/2007 z dnia 20 lutego 2007 r. Rady Miejskiej w Bielsku-Białej w sprawie określenia trybu i zasad prowadzenia konsultacji z mieszkańcami Miasta Bielska-Białej oraz na podstawie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały nr LIX/1371/2010 Rady Miejskiej w Bielsku - Białej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie sposobu konsultowania z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.  Akcja informacyjna o konsultacjach zostanie przeprowadzona w okresie od 16 kwietnia 2018 r. do 22 kwietnia 2018 r. przez ogłoszenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, rozplakatowanie na terenie objętym konsultacjami, w Magazynie Samorządowym „W Bielsku-Białej”, a także na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej.

Konsultacje zostaną przeprowadzone w okresie od 23 kwietnia 2018 r. do 28 kwietnia 2018 r.

Rekordowa ilość sadzonek drzew i kwiatów w akcji DRZEWKO ZA SUROWCE do rozdania!!!
Na uczestników czeka 5000 sadzonek drzew i 6000 sadzonek kwiatów.

14 kwietnia w Centrum Handlowym SARNI STOK odbędzie się w godz. 9.00-17.00 kolejna zbiórka surowców wtórnych  w ramach akcji DRZEWKO ZA SUROWCE.
W tym roku organizowana jest pod hasłem „Sadzimy drzewa”, a uczestnicy będą zachęcani do przysyłania relacji z sadzenia otrzymanych drzewek.
Za przyniesione surowce (20 puszek lub 20 butelek (PET lub szklanych), 10 kg makulatury  lub elektrośmieci) można otrzymać sadzonkę drzewa (modrzewi, świerków, buków, jodeł, jaworów, lip oraz sosen) lub kwiatka (bratki i stokrotki).
Zebrane surowce zostaną sprzedane, a za środki kupione rowery dla dzieci z domów dziecka i świetlic środowiskowych w ramach naszej akcji rowerpomaga.pl
Akcja organizowana jest w ramach całorocznego programu edukacji ekologicznej „Wszystkie kolory recyklingu” realizowanego z Miastem Bielsko-Biała oraz Zakładem Gospodarki Odpadami S.A. Partnerem akcji jest Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach.W akcji biorą udział leśnicy z nadleśnictw: Bielsko, Ustroń, Węgierska Górka i Wisła.

Akcja KSIĄŻKA WSPIERA BOHATERA jest dla tych, którzy lubią ludzi, książki i środowisko.
13 kwietnia, w godz. 9.00-20.00 zapraszamy do Galerii SFERA na II Charytatywny Kiermasz Książek. Mamy dla Was ponad 2000 książek już od … 1 zł! Nabywając je wspieracie dzieci z domów dziecka i świetlic środowiskowych.
Dajemy drugie życie książkom.
Promujemy społeczne postawy.
SPEŁNIAMY MARZENIA DZIECI
To nowa inicjatywa Fundacji Ekologicznej ARKA, która łączy w sobie kilka aspektów: ochronę środowiska, edukację kulturalną i pomoc społeczną. Zbieramy od zaprzyjaźnionych osób i uczestników akcji niepotrzebne książki, organizujemy ich kiermasze dając im „drugie życie”, a za zebrane środki fundujemy bilety do kin i teatrów dzieciom z domów dziecka, świetlic środowiskowych oraz spełniamy ich zielone marzenia.

Zapraszamy do udziału!

W dniach od 3 kwietnia do 5 czerwca 2018 r. na zlecenie Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, firma SKY RECYCLING SYSTEM Sp. z o.o. przeprowadzać będzie zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Na terenie naszego miasta odbędą się 32 zbiórki w wyznaczonych miejscach. W miejscu zbiórki zostanie podstawiony specjalny samochód, w którym pracownicy firmy SKY RECYCLING SYSTEM Sp. z o.o. w podanych godzinach będą przyjmowali elektrośmieci.

Harmonogram zbiórek »

 

 

Przypominamy, że właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu.
Jednocześnie w przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Nieumieszczenie tabliczki na nieruchomości podlega zgodnie z art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń – karze grzywny lub nagany.

Zapraszamy na kolejną akcję „Torba za surowce”, która odbędzie się w dniu 23 marca 2018 r. (w godzinach o 9:00 do 17:00) w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych  w Bielsku-Białej (róg ul. Leszczyńskiej i Straconki). Wystarczy przynieść  20 kg makulatury lub 20 kg opakowań szklanych lub 40 aluminiowych puszek, aby otrzymać ekologiczną torbę.

Zysk uzyskany ze sprzedaży surowców wtórnych zebranych w czasie akcji „Torba za surowce” zostanie przeznaczony na zakup rowerów dla dzieci z bielskich świetlic środowiskowych.

Zapraszamy do udziału w akcji!

 

 

 

Z uwagi na zmianę zasad segregacji odpadów komunalnych od 1 lipca 2018 r., właściciele nieruchomości niezamieszkałych (np.: biuro, hurtownia, zakład handlowy, usługowy, produkcyjny, targowisko, lokal gastronomiczny, gabinet lekarski, przychodnia, hotel lub inna placówka noclegowa, przedszkole, szkoła lub inna placówka oświatowa, urząd, instytucja, szpital, obiekt sportowy, cmentarz, dom w budowie), zobowiązani są do złożenia nowych deklaracji DGO-2 (na nowym wzorze) w terminie:

  1. do dnia 16 marca 2018 r. - dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się cyfrą albo literą od „A” do „Ł”,
  2. do dnia 30 marca 2018 r. - dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się literą od „M” do „Ż”.

UWAGA!

  1. W związku ze zmianą systemu segregacji odpadów obowiązującą od 1 lipca 2018 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do złożenia deklaracji na nowym wzorze (DGO-2) w następujących terminach:
    • do dnia 16 marca 2018 r.- dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się cyfrą albo literą od „A” do „Ł”,
    • do dnia 30 marca 2018 r.- dotyczy ulic, których nazwy rozpoczynają się literą od „ M” do „Ż”.
  2. Natomiast deklaracje obowiązujące do 30 czerwca 2018 r.(system SUCHE-MOKRE) właściciele nieruchomości niezamieszkałych składają na dotychczasowych wzorach (DGO-2) w przypadku zaistnienia zmiany.

 

UWAGA!

Od 1 lutego 2018 r. zmianie ulegają stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych.

Tabela opłat (PDF) »