kons._społ.png

 

Na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, ze zm.) oraz § 6 pkt 1 i § 9 ust. 2 Uchwały nr XXIII/578/2020 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 20 października 2020 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta Bielska-Białej (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2020 r. poz. 7474) oraz Regulaminu w sprawie sposobu konsultowania z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, stanowiącego Załącznik do Uchwały nr LIX/1371/2010 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 31 sierpnia 2010 r. (Dz. Urz. Woj. śl. z 2010 r., nr 220, poz. 3186) Prezydent Miasta Bielska-Białej ogłasza konsultacje społeczne projektów uchwał:
1) w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
2) o zmianie Uchwały Nr XXI/507/2020 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej w sprawie zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.

Konsultacje swoim zasięgiem obejmują obszar miasta Bielska-Białej.

Do udziału w konsultacjach uprawnieni są mieszkańcy Bielska-Białej, właściciele nieruchomości położonych na terenie miasta Bielska-Białej, Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych, Zarządcy Spółdzielni Mieszkaniowych oraz organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące na terenie Bielska-Białej działalność statutową w zakresie obejmującym przedmiot konsultacji.

Konsultacje polegać będą na kierowaniu przez uprawnione podmioty opinii i uwag w formie pisemnej lub elektronicznej.

Konsultacje rozpoczynają się 22 grudnia 2023 r. i trwają do 5 stycznia 2024 r.


Opinie i uwagi w ramach konsultacji można zgłaszać poprzez formularz interaktywny zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w zakładce dedykowanej konsultacjom społecznym, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie  w Wydziale Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Plac Ratuszowy 5, pokój nr 404.

Projekt uchwały oraz formularze znajdują się na stronie: https://bielsko-biala.pl/konsultacje/konsultacje-z-mieszkancami/konsultacje-spoleczne-projektow-uchwal-z-zakresu
 

 

 

 

kons._społ.png

Na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), § 6 pkt 1 i § 9 ust. 2 Uchwały nr XXIII/578/2020 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 20 października 2020 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta Bielska-Białej (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2020 r. poz 7474) oraz Regulaminu w sprawie sposobu konsultowania z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, stanowiącego Załącznik do Uchwały nr LIX/1371/2010 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 31 sierpnia 2010 r. (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2010 r. nr 220, poz.3186) Prezydent Miasta Bielska-Białej postanawia przeprowadzić konsultacje społeczne dotyczące projektu uchwały o zmianie Uchwały Nr XXXI/579/2017 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Konsultacje swoim zasięgiem obejmują obszar miasta Bielska-Białej.

Do udziału w konsultacjach uprawnieni są mieszkańcy Bielska-Białej, właściciele nieruchomości położonych na terenie miasta Bielska-Białej, Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych, Zarządcy Spółdzielni Mieszkaniowych oraz organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące na terenie miasta Bielska-Białej działalność statutową w zakresie obejmującym przedmiot konsultacji.

Konsultacje polegają na kierowaniu przez uprawnione podmioty opinii i uwag w formie pisemnej lub elektronicznej.

Konsultacje trwają od 25 października 2023 r. do 8 listopada 2023 r.

Opinie i uwagi w ramach konsultacji można zgłaszać poprzez formularz interaktywny zamieszczony pod niniejszym ogłoszeniem o konsultacjach, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie w Wydziale Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Plac Ratuszowy 5, pokój 404.

Projekt uchwały oraz formularze znajdują się na stronie: https://bielsko-biala.pl/konsultacje/konsultacje-z-mieszkancami/konsultacje-projektu-uchwaly-o-zmianie-uchwaly-nr-0
 

informacja

Okres obowiązywania aktualnej umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: 01.07.2021 r. - 30.06.2024 r.

 

PLIKI DO POBRANIA:

- Odwołanie oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Miasto Bielsko-Biała - pobierz

- Oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Miasto Bielsko-Biała - pobierz

- Informacja (pdf)  - pobierz

 

Od 1 maja 2023 r. zmianie ulegają stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla:

- nieruchomości zamieszkałych,

- nieruchomości „mieszanych” (czyli takich, które oprócz celów mieszkalnych wykorzystywane są również w inny sposób np. prowadzona jest działalność gospodarcza) – w części dotyczącej gospodarstw domowych.

 

STAWKI MIESIĘCZNEJ OPŁATY

GOSPODARSTWO DOMOWE

DO 30 KWIETNIA 2023 R.

 

OD 1 MAJA 2023 R.

1-osobowe

                     26,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

             28,00 zł

 2-osobowe

                     52,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

             56,00 zł

 3-osobowe

                     78,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

             84,00 zł

 4-osobowe

                     91,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

           108,00 zł

 5-osobowe

                     92,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

           112,00 zł

 6-osobowe

                     93,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

           114,00 zł

 7 i więcej-osobowe

                     94,00 zł

 Bez tytułu-strzałka.png

           115,00 zł

 

W związku z powyższym właścicielom nieruchomości zostaną doręczone stosowne zawiadomienia - za pośrednictwem kurierów Urzędu Miejskiego albo poczty.

 

Zawiadomień nie otrzymają:

- właściciele nieruchomości, którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze skutkiem obowiązywania od 1 maja 2023 r.,

- właściciele nieruchomości, wobec których prowadzone było postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zakończone wydaniem decyzji na podstawie art. 6o ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – zgodnie z przepisami prawa, właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji uwzględniającej zmianę stawek opłaty.

 

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującym prawem opłatę należy wpłacać bez wezwania w niżej wymienionych terminach:

I. Właściciele nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej, składający deklaracje DGO-3 oraz właściciele nieruchomości „mieszanych” w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej, składający deklaracje DGO-5 - uiszczają opłatę co dwa miesiące w następujących terminach:

  • za styczeń, luty - do 20 marca,
  • za marzec, kwiecień - do 20 maja,
  • za maj, czerwiec - do 20 lipca - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za lipiec, sierpień - do 20 września - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za wrzesień, październik - do 20 listopada - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za listopad, grudzień - do 20 stycznia następnego roku - zgodnie z nową stawką opłaty.

 

II. Właściciele nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielolokalowej, składający deklaracje DGO-1 - uiszczają opłatę co miesiąc, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który należna jest opłata, tj.:

  • za styczeń - do 20 lutego,
  • za luty - do 20 marca,
  • za marzec - do 20 kwietnia,
  • za kwiecień - do 20 maja,
  • za maj - do 20 czerwca - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za czerwiec - do 20 lipca - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za lipiec - do 20 sierpnia - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za sierpień - do 20 września - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za wrzesień - do 20 października - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za październik - do 20 listopada - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za listopad - do 20 grudnia - zgodnie z nową stawką opłaty,
  • za grudzień - do 20 stycznia następnego roku - zgodnie z nową stawką opłaty.

5 maja 2023 r. ruszają mobilne zbiórki elektroodpadów.

W miejscu zbiórki zostanie podstawiony specjalny samochód, w którym pracownicy Spółki Biosystem będą przyjmowali elektrośmieci. Podczas zbiórki mieszkańcy będą mogli pozbyć się problemowych odpadów, między innymi takich jak:

  • agd, od dużych (lodówki, zamrażarki, zmywarki, kuchenki elektryczne, odkurzacze itp.) po najdrobniejsze (takie jak suszarka do włosów, lampka biurkowa, grzałka elektryczna, toster czy lokówka),
  • rtv (telewizory, tonery, radia, magnetofony, głośniki, telefony komórkowe, monitory, klawiatury komputerowe itp.),
  • i innych (np. kabli elektrycznych, ładowarek, baterii).

 

Przypominamy, że zarówno elektroodpady, jak i inne odpady problemowe mieszkańcy mogą oddać bezpłatnie do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

 

1. PSZOK przy ul. Krakowskiej 315d (obok wjazdu na wagę Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku – Białej) czynny jest w okresie:

  1. Od marca do października:
    od pon.- pt. w godzinach od 7:00-19:00
    w sob. w godzinach od 9:00-17:00

  2. Od listopada do lutego:
    od pon.- pt. w godzinach od 7:00-19:00
    w sob. w godzinach od 8:00-16:00

2. PSZOK przy ul. Straconki 1 (zbieg ul. Leszczyńskiej i Straconki, rondo przy centrum handlowym Gemini Park i Straży Pożarnej). Jest to filia PSZOK-u funkcjonującego w Zakładzie Gospodarki Odpadami przy ul. Krakowskiej czynny jest w okresie:

  1. Od marca do października:
    od pon.- pt. w godzinach od 9:00-19:00
    w sob. w godzinach od 10:00-17:00

  2. Od listopada do lutego:
    od pon.- pt. w godzinach od 9:00-16:00
    w sob. w godzinach od 9:00-16:00

z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy. 

 

Aktualną kolejkę na PSZOKach można sprawdzić na: 

Kolejka_PSZOK

 

kons._społ.png

 

Na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), § 6 pkt 1 i § 9 ust. 2 Uchwały nr XXIII/578/2020 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 20 października 2020 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta Bielska-Białej (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2020 r. poz. 7474) oraz Regulaminu w sprawie sposobu konsultowania z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, stanowiącego Załącznik do Uchwały nr LIX/1371/2010 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 31 sierpnia 2010 r. (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2010 r. nr 220, poz. 3186) 

Prezydent Miasta Bielska-Białej ogłasza konsultacje społeczne projektu uchwały o zmianie Uchwały Nr XXXI/579/2017 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Konsultacje swoim zasięgiem obejmują obszar miasta Bielska-Białej.

Do udziału w konsultacjach uprawnieni są mieszkańcy Bielska-Białej, Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych, Zarządy Spółdzielni Mieszkaniowych oraz organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3  ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące na terenie miasta Bielska-Białej działalność statutową w zakresie obejmującym przedmiot konsultacji.

Konsultacje rozpoczynają się 21 lutego 2023 r. i trwają do 7 marca 2023 r.

Konsultacje polegać będą na kierowaniu przez uprawnione podmioty opinii i uwag w formie pisemnej lub elektronicznej.
Opinie i uwagi  w ramach konsultacji można zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., pisemnie w Wydziale Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Plac Ratuszowy 5, pokój 404 lub poprzez interaktywny formularz konsultacji dostępny pod niniejszym ogłoszenie o konsultacjach.

Jednostką wyznaczoną do udzielania wyjaśnień w związku z przedmiotem konsultacji jest Wydział Gospodarki Odpadami.

 

Formularze i projekty uchwał znajdują się na: https://bielsko-biala.pl/konsultacje/konsultacje-z-mieszkancami/konsultacje-projektu-uchwaly-o-zmianie-uchwaly-nr

Uprzejmie informujemy, że w dniu 16 kwietnia 2022 r. (Wielka Sobota), Zakład Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej w tym PSZOK na ul. Krakowskiej 315d jak również PSZOK przy ul. Straconki 1 będą nieczynne.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Informujemy, że od marca 2022 r. przeprowadzone zostaną kontrole z zakresu prawidłowości liczby osób zgłoszonych do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w budynkach wielolokalowych.

W związku z powyższym właściciele lokali, w przypadku których liczba osób zamieszkujących lokal jest niezgodna z liczbą osób zgłoszonych do opłaty, proszeni są o niezwłoczne złożenie aktualnych oświadczeń podmiotowi zarządzającemu daną nieruchomością.

W trakcie prowadzonej kontroli właściciele lokali, w przypadku których zaistnieją wątpliwości co do prawidłowości liczby osób zgłoszonych do opłaty (np. wystąpi różnica pomiędzy liczbą osób zameldowanych, a zgłoszonych do opłaty, nieproporcjonalnie duże zużycie wody, w stosunku do liczby osób zgłoszonych do opłaty itp.), zostaną wezwani do złożenia stosownych wyjaśnień. W niektórych przypadkach przeprowadzane będą kontrole w postaci wizji lokalnych przez pracowników Urzędu Miejskiego oraz Straży Miejskiej w Bielsku-Białej.

W okresie od 3 września 2021 r. do 25 października 2021 r. na zlecenie Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, firma BIOSYSTEM S.A. przeprowadzi zbiórki elektrośmieci. Na terenie naszego miasta we wskazane dni odbędą się 32 zbiórki w wyznaczonych miejscach. 

Harmonogram: ZBIÓRKI_ELEKTROŚMIECI_JESIEŃ_2021.pdf

W miejscu zbiórki zostanie podstawiony specjalny samochód, w którym pracownicy firmy BIOSYSTEM S.A. będą przyjmowali elektrośmieci. Podczas zbiórki mieszkańcy będą mogli pozbyć się problemowych odpadów, między innymi takich jak:

  • agd, od dużych (lodówki, zamrażarki, zmywarki, kuchenki elektryczne, odkurzacze itp.) po najdrobniejsze (takie jak suszarka do włosów, lampka biurkowa, grzałka elektryczna, toster czy lokówka),
  • rtv (telewizory, tonery, radia, magnetofony, głośniki, telefony komórkowe, monitory, klawiatury komputerowe  itp.),
  • i innych (np. kabli elektrycznych, ładowarek, baterii)

Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady od właścicieli nieruchomości lub przez PSZOK zgłasza się w następujących terminach: a) 3 dni robocze licząc od dnia nieprzyjęcia odpadów w PSZOK, b) 5 dni roboczych licząc od daty ustalonej w harmonogramie odbioru odpadów c) inne nieprawidłowości (np. braku dostarczenia pojemnika, worka) – w terminie 10 dni roboczych licząc od dnia wystąpienia nieprawidłowości

w następujących formach:
a)
pisemnej, tj. pismo zawierające adres nieruchomości, której niewłaściwe świadczenie usług dotyczy, opatrzone imieniem i nazwiskiem zgłaszającego oraz przez niego podpisane należy złożyć na dzienniku podawczym Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej lub nadać w polskiej placówce pocztowej na adres: Wydział Gospodarki Odpadami Urząd Miejski w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 5, 43-300 Bielsko-Biała,

b) za pośrednictwem systemu obsługi zgłoszeń miasta Bielska-Białej -
ZgłoszeniaBB (
https://zgloszeniabb.pl/),

c) za pomocą środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznej Platformy ePUAP lub Systemu SEKAP, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej (t.j. z 2020 r. poz. 1173 z późn. zm. ) lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu przepisów o informatyzacji lub podpisem elektronicznym CC SEKAPcwa

 

 

Przepraszamy ale wpisany adres jest błędny lub poszukiwana strona została usunięta.

Prosimy wrócić na STRONĘ GŁÓWNĄ i poszukaj artykułu ponownie.

W razie problemów proimy o KONTAKT.

12 września w Centrum Handlowym SARNI STOK odbędzie się w godz. 9.00-17.00  kolejna zbiórka surowców wtórnych.

Na uczestników czeka rekordowa ilość 5000 sadzonek drzew i 4000 sadzonek kwiatów.

Zachęcamy wszystkich do zbiórki surowców wtórnych, które 12 września będzie można wymienić na sadzonki drzew lub kwiatów.  Każdy, kto przyniesie do CH Sarni Stok-  20 puszek lub 20 butelek (PET lub szklanych), a także 10 kg makulatury otrzyma od leśników sadzonkę drzewka. Podczas akcji  zbieramy także elektrośmieci.

Zebrane surowce zostaną sprzedane, a  za środki kupione rowery dla dzieci z domów dziecka i świetlic środowiskowych w ramach naszej akcji rowerpomaga.pl

Partnerem akcji jest Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach, Miasto Bielsko-Biała oraz Zakład Gospodarki Odpadami. W akcji biorą udział leśnicy z nadleśnictw: Bielsko, Ustroń, Węgierska Górka i Wisła

Dodatkowe informacje:

Anna Sobańska – Fundacja Ekologiczna ARKA, tel. 692 318 612

Od 13 do 28 maja 2020 r. prowadzone są konsultacje społeczne dotyczące projektów uchwał Rady Miejskiej w Bielsku-Białej w sprawie:

  1. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Bielska-Białej,
  2. określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  3. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  4. zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady w przydomowym kompostowniku,
  5. wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości.

Projekty ww. uchwał znajdują się: https://bielsko-biala.pl/ogloszenie-w-sprawie-konsultacji-spolecznych

PSZOK przy ul. Straconki 1

        pn-pt -  9-19

        sob – 10-17

PSZOK przy ul. Krakowskiej 315 D

        pn – pt – 7-19

        sob – 9-17

 

PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK

SOBOTA

PSZOK UL. KRAKOWSKA 315 D

7.00-17.00

9.00-17.00

PSZOK UL. STRACONKI 1

7.00-17.00

10.00-17.00

 

Niniejszym informujemy, że przyjęcia stron, wypełnianie deklaracji, nadawanie indywidualnych numerów kont i inne uzgodnienia, dla których właściwym jest Wydział Gospodarki Odpadami tymczasowo odbywa się w pokoju 103, I piętro -  pl. Ratuszowy 6 (BUDYNEK Z POMARAŃCZOWYMI OKNAMI)

W dniu 6  kwietnia 2017 r. odbyła się kolejna edukacyjna ogólnopolskiej akcji  „Listy dla Ziemi ” w której wzięło udział 2 427 dzieci i młodzieży bielskich przedszkoli i szkół podstawowych.
Tegoroczna tematyka  listów dotyczyła gospodarki odpadowej i recyklingu.
Akcji towarzyszyły konkursy, wystawy najciekawszych listów, a także działania zewnętrzne tj. pisanie listów w przestrzeni publicznej. Dodatkowo przeprowadzone zostały happeningi, wystawy, pochody edukacyjne, instalacje, zbiórki surowców i akcje sprzątania.

Podkategorie